Beeldend coach Helene

Overal is beeld om ons heen. We kijken televisie, lezen stripboeken. We genieten van schilderijen, plaatjes, foto’s, tekeningen, ansichtkaarten.

Al deze beelden komen binnen via ons oog en gaan naar onze hersenen. Daar worden ze ergens opgeslagen. Als je de hersenen als een kast voorstelt met heel veel laatjes. Dan zit in elk laatje wel een beeld.

Veel beelden vergeten we weer, we zien zoveel, ze worden onbewust ergens diep weggestopt. Andere beelden kunnen we ons zo weer voor de ‘geest’ halen.

Soms kunnen kinderen of jongeren of volwassen last krijgen van ‘iets’;  Buikpijn, hyperventilatie, bedplassen, hoofdpijn, slapeloosheid enzovoorts. Allerlei klachten die misschien niet duidelijk zijn.

Door te tekenen en te schilderen kunnen onbewuste beelden naar boven komen. Door ze in het licht te plaatsen kan heel veel duidelijk worden.

Iedereen krijgt tekenbegeleiding op maat. Langzamerhand krijgt de tekenaar zelf inzicht in processen die afspelen in de geest of in het lichaam. Daardoor ontstaat genezing en zit je je weer beter in je vel.

Wie is beeldend coach Helene?

Ik ben in 2007 begonnen met mijn eigen ‘atelier Hupsakee’. In dit atelier kun je mozaïeken, porselein schilderen, schilderen, decopatchen, graffiti spuiten, taart versieren en nog veel meer. Daarnaast ben ik zandkunstenaar.

Het ‘tekenen en schilderen’ is een gebied waar ik in blijft leren en ontwikkelen. Ik ben een autodidact. En leer elke keer weer iets nieuws. Dan is het de kunst om dat rustig uit te werken in mijn atelier.

In 2009 ben ik begonnen met de opleiding ‘genezend tekenen’. Ik merkte dat mensen en kinderen graag verhalen vertellen als ze creatief bezig zijn. Tevens vond ik het ook boeiend om te zien hoe iedereen tot zijn ‘eigen persoonlijke kunstwerk’ komt. Graag wilde ik daar meer over leren.

Op de opleiding heb ik heel veel kennis en werkvormen aangereikt gekregen. Heerlijk om dat weer over te dragen, zelf te proberen en samen te werken met mensen.

Door de ervaring die ik heb opgebouwd tijdens de opleiding. Weet ik dat beeldend werken met mensen helpt. Dat wil ik graag in mijn eigen coachingspraktijk tot uiting brengen.

Het is ook mogelijk om deze manier van werken zelf te leren in de tekenschool. Ik geef les in de teken- en schilder vormen die ik heb geleerd. Op deze manier kunnen coaches, leerkrachten, hulpverleners enzovoorts deze manier van coachen zelf ervaren en leren.

Tekenlessen op video

Helene heeft een passie voor tekenen, schilderen en creatief bezig zijn. Daarnaast houdt ze van mensen. Van alle leeftijden; kinderen, jongeren, volwassenen. Deze twee passies komen samen in haar werk; beeldend coach.

Helene werkt vanuit een christelijke levensvisie. Ze gelooft dat God de Vader voor ons zorgt. Jezus, Zijn Zoon, vergeeft al onze zonden. En de Heilige Geest zorgt ervoor dat mensen geloven.

Dit is een basis in haar leven. Tijdens de tekensessies word hier verder niet over gepraat, alleen als er belangstelling voor het christelijk geloof is. Ieder die komt tekenen wordt gerespecteerd om zijn/haar unieke mens-zijn.

De teksten en de foto’s zijn met zorg uitgezocht om een zo volledig mogelijk beeld te geven.  Aanmelden of vragen stellen kan via een mail of bellen. De gegevens staan op de contact pagina.