De docenten

Graag stellen wij de docenten van de Tekenschool hier aan je voor:

Edith Brink-Oostdijk

Edith is een enthousiaste tekendocente met jarenlange ervaring in het lesgeven aan uiteenlopende doelgroepen met diverse leeftijdsgroepen zoals scholen, kerken en verenigingen.

Na de PABO volgde zij onder andere de opleiding Onderwijskunde en een master pedogagiek. Ook de opleiding loopbaancoach heeft ze met succes voltooid. Daarnaast organiseert Edith sinds 10 jaar kloosterweekenden met creatieve activiteiten in een sfeer van bezinning.

Of het nu gaat om Mozaïeken, schilderen, tekenen, hout –of textielbewerking, Edith kan met haar persoonlijke benadering in een mum van tijd prachtige resultaten boeken, waar cursisten nog lang plezier van beleven.

IMG_2885 (2)

Esther Mennink

Esther heeft een eigen organisatie-adviesbureau kwadrant4work. Hierin begeleidt ze mensen als jobcoach. Esther is een mensenmens. Ze kan een hele fijne sfeer creëren. Ze heeft de opleiding Kunst en communicatie gedaan. En vind het heerlijk om haar kennis door te geven aan cursisten.

foto Helene (2)
Helene Wieringa-Pruijssen.

Helene geeft al jaren schilder- en tekenworkshops en cursussen aan allerlei doelgroepen: Volwassenen, jongeren, kinderen en gehandicapten. De lessen worden op ieders niveau aangepast.

Helene heeft een een creatief brein, waarin de ideeën ronddansen. Ze geeft daar structuur aan door dingen op papier te zetten. Zo voert ze haar ideeën graag uit. Helene vind het leuk om mensen mee te nemen in haar passie, dat is haar ‘onderwijsgen’. Ze werkt graag samen met groepen mensen.

Truus Schra

Truus heeft haar eigen atelier ‘De Schilderschuur‘ op haar boerderij in Emmeloord. Ze kan heel mooi tekenen en schilderen en is een super enthousiaste docent. Truus heeft veel ervaring in het onderwijs en in cursussen geven. Ze komt graag in Barneveld om les te geven aan De Tekenschool.

Het Tekenschool team