Over ons

tekenlerares-11Ik ben Helene Wieringa-Pruijssen. Ik ben de oprichtster van ‘De Tekenschool’. Hoe kom ik hier zo bij? Ik ben al sinds 2007 de eigenaresse van voorstel-definitiefAtelier Hupsakee. In dit atelier geef ik workshops mozaïek, decopatch, porselein schilderen en schilderen. Ik geef al jaren teken- en schilderlessen. Voor groepen vriendinnen, bedrijven en kinderfeestjes en een scholenprogramma.

Een grote passie is theater, dit heb ik gecombineerd met het tekenen en schilderen. Samen met Esther Mennink heb ik het prentenboek; Zippie en Woppa en het klieder-klodder-kleurenbeestje’ geschreven en getekend. Hierbij hoort een theatervoorstelling waarin we Zippie en Woppa spelen en een schilderij maken. Dit noemen we Teken-Theater.

helene logo8 cmIk ben afgestudeerd als tekentherapeut aan de opleiding genezend tekenen en van daaruit heb ik Beeldend coach Helene ontwikkeld.

In een vier-jarige teken- en schilderopleiding heb ik veel werkvormen geleerd. Ik werk vanuit een christelijke visie. De opleiding werkte meer vanuit een new-age visie. Dat botste weleens. Bepaalde dingen waar ik niet achter stond heb ik achter me gelaten. De goede tekenvormen van de opleiding genezend tekenen heb meegenomen in mijn cursussen en workshops.

Mijn doel is: mijn kennis en expertise doorgeven aan mensen.

Daarom heb ik nu de tekenschool ontwikkeld. Zodat mensen in een langere periode veel kunnen leren en zichzelf kunnen ontwikkelen. Ik geniet erg van mensen en het lesgeven.