Ervaringen cursisten

Reacties cursisten tekencursus:

Hieronder staan enkele reviews van cursisten die hebben deelgenomen aan een van onze tekencursussen.

Anja Hoonhorst: “  Anja Met veel plezier volg ik de cursus bij de tekenschool. Het geeft mij creatieve energie. Eenvoudige tekenopdrachten blijken inzicht in jezelf te geven en het werken met verschillende materialen is heerlijk experimenteren zonder zelf die spullen te hoeven kopen.”

foto aletteKort interview met Alette van Hemmen.

Wat levert het tekenen je op? “Tekenplezier, ontspanning, inzicht in mezelf en verbondenheid met de groep.”

Elke dag heeft een eigen onderwerp, kun je in het kort wat vertellen over een aantal onderwerpen? “Ik vond het golven erg leuk. En tekenen op de Hundertwasser manier. Ook heb ik veel verschillende technieken geleerd. En wat ik erg interessant vind, is de filosofie en de geschiedenis van de verschillende tekentechnieken. Het is leerzaam hoe bepaalde activiteiten bij een thema passen. We hebben een labyrint in het bos gelegd tijdens het thema labyrinten en doolhoven. Ook heb ik praktisch tekenen geleerd, zoals hoe je mooi licht/donker gebruikt in de tekening.

Het is bijzonder om te zien wat het tekenen doet met jezelf en met de anderen in de groep. We hebben onze levensloop en levenslijn getekend in een spiraalvormig ganzenbordspel. We hebben ook een prullenbak vol gekrast, daarin heb ik veel geleerd over mezelf.

Het mooie is dat ik het tekenen kan toepassen in mijn werk. Ik werk met mensen die autistische problemen hebben. Samen met hen ik op de Hundertwasser manier getekend. Ik kon ook wat vertellen over de achtergrondinformatie van dei kunstenaar.

De Tekenschool raad ik iedereen aan omdat je plezier krijgt in het tekenen en je leert jezelf beter kennen en ontwikkelen!”

img-20160530-wa0012

Anneke Prinsen: “Ik denk terug met een warm gevoel en een grote glimlach aan de groep vrouwen die ik heb leren kennen. Je deelt met elkaar je gezamenlijke hobby, en ik heb ervaren dat er in die ongedwongen sfeer over allerlei onderwerpen met elkaar gesproken kan worden. Van heel serieus tot lachen gieren brullen. Er is ook veel herkenning ten aanzien van een aantal onderwerpen dat ‘ons’  vrouwen bezig houdt. Ik heb me heel erg mezelf kunnen voelen en veel kennis en ervaring opgedaan, Ik heb genoten van de heerlijke ervaring van het tekenjaar! Het was een heel bijzonder jaar in vele opzichten en het heeft me enorm geïnspireerd. Ik zou zeggen: DOEN!logo-prinsje-sept-16

Ik ben nu bezig met het opzetten van ‘Atelier Prinsje’ in Utrecht. Dit logo heb ik zelf ontworpen en getekend. ik ga beginnen met tekenen met moeders en hun peuters.”

Korte reviews van cursisten tekencursus:

“Bedankt voor alles. Ik heb veel geleerd qua technieken, ideeën en veel inspiratie opgedaan. Het was leuk om te zien hoe een ieder bezig was en hoe je iets moois zag ontstaan. Ik voelde me elke keer welkom als ik kwam.”

“De lessen vond ik heel leuk en waardevol. Echt lekker ontspannen schilderen. De opdrachten waren best wel open, je kon alle kanten op, niets was fout!

“Leuke en leerzame en gezellige lessen. Ik heb veel geleerd en wil er zeker wat meer mee gaan doen.”

“We kregen tips om diepte en sfeer te maken. Ik vond het leuk om met extra materialen te werken zoals zand, gesso en glitters. Superleuk. Erg bedankt”

“Leuk om zoveel nieuwe dingen te leren!”

“Wat ben ik blij dat jij ooit een tekenschool bent begonnen. Ik heb twee leuke jaren gehad. Ondanks lichamelijk pech, kon ik me richten op tekenen.”

“Wat een fijne plek om talent tot bloei te laten komen.”

“Bedankt voor de afgelopen 2 jaar Tekenschool; ze hebben me letterlijk en figuurlijk sterker gemaakt. Je inspireerde me en ik zal jou en mijn regelmatige bezoek aan de Tekenschool zeker missen. Ik kijk er met een warm gevoel naar terug.”

“Dank je wel voor dit inspirerende jaar. Het was elke keer weer een feestje om je atelier in te stappen.”

“Ik ben zekerder geworden.”

“Liefdevol en stimulerend”

“Ik heb mijzelf regelmatig ontmoet in de manier van werken. Ik liep tegen grenzen aan als het eindresultaat niet was zoals ik in gedachten had. Ik heb leren loslaten dat het niet perfect hoeft te zijn.”

“Het was geweldig dat ik me veilig kon voelen om te creëren.”

Hieronder volgt een foto impressie van de expositie die in juni gehouden wordt. Elke cursist vertelt iets bij het eindwerkstuk.

presentatie detekenschool.nl
Een Tekenschool groep